In the event of a consumer dispute, defined under the terms of Law no. 144/2015, of 8 September, the consumer may resort to an Alternative Consumer Dispute Resolution Entity with competence at the place of his domicile or, in in case of non-existence, you can alternatively resort to the National Center for Information and Arbitration of Consumer Conflicts, located in Lisbon, with the electronic address cniacc@unl.pt and available on the website www.arbitragemdeconsumo.org..
This information does not preclude consultation with Law No. 144/2015, of 8 September and Regulation (EU) No. 524/2013, of the European Parliament and of the Council, of 21 May 2013.
In the case of consumer disputes, which entities are responsible for the alternative resolution of consumer disputes, which can the Client resort to?
CNIACC
Centro Nacional de Informação e Arbitragem de Conflitos de Consumo
www.cniacc.pt/pt/
CIMAAL
Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Consumo do Algarve
www.consumidoronline.pt
CACCDC
Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Distrito de Coimbra
www.centrodearbitragemdecoimbra.com
CACCL
Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo de Lisboa
www.centroarbitragemlisboa.pt
CICAP
Centro de Informação, de Consumo e Arbitragem do Porto
www.cicap.pt
CACCVA
Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo do Vale do Ave/Tribunal Arbitral
www.triave.pt
CIAB
Centro de Informação, Mediação e Arbitragem de Consumo / Tribunal Arbitral de Consumo de Braga e Viana do Castelo
www.ciab.pt
ERSE
Entidade Reguladora dos Serviços Energéticos
www.erse.pt
More informations at the Portal do Consumidor:
www.consumidor.pt